THANK YOU!!!

Idag är det dags att säga hejdå! Efter nästan 10 år (!!!) av bloggande får det räcka. Det är visserligen ett beslut som jag funderat över ett bra tag och som ni kanske ha märkt så har jag börjat uppdatera mer och mer sällan. Ändå känns det ganska vemodigt och svårt idag då jag faktiskt ska säga hejdå på riktigt men det är nog bättre att riva av plåstret direkt istället för att låta det hela rinna ut ännu mer i sanden…

För jag måste inse att bloggen inte passar in i mitt liv längre och jag har på många sätt även växt ifrån den i många år nu. Jag är ganska privat av mig och även om jag delar med mig av bilder här och på Instagram då och då har jag haft svårt med det sociala medier-klimat som växt fram de senaste åren med Instagram- och Snapchatstories där man hela tiden förväntas dela med sig och vara aktiv. Jag blir stressad av att förväntas vara uppkopplad på ett sådant sätt. Att hela tiden producera nytt content för att fylla alla plattformar med är ett alltför stort åtagande för mig som mitt liv ser ut nu. Jag är verkligen så imponerad av de som lyckas producera och publicera så många högkvalitativa bilder per dag! All respekt till er! För mig blir det dock omöjligt att lägga ner den tiden om jag ska hinna med det som jag idag tycker är betydligt mer viktigt; mina juriststudier, träning, min hund och min sambo (i omvänd ordning). Jag har aldrig mått så bra eller varit så trygg i mig själv som jag är nu ska ni veta!

Jag måste dock såklart säga ett stort TACK till alla er som följt mig under dessa tio år. Ni är en betydligt mindre skara kvar nu än ni var när min blogg var som störst och kanske är ni därför är värda lite extra kärlek som har stått ut med mig så länge. Jag är så otroligt ödmjuk inför att så många har följt mig och mitt liv under så många år, det är helt galet. Och bloggen har såklart betytt en hel del för mig genom åren, jag har fått uppleva så himla mycket tack vare bloggen. Jag har träffat så många fina och inspirerande människor, varit på så många roliga fester och resor, jobbat med stora företag och fotats för tidningar. Inget av detta hade lilla osäkra 14-åringa jag kunnat förvänta mig när jag loggade in och startade upp en ”sån där blogg”. Dock hade inget av detta kunnat vara möjligt utan er så tack tack tack återigen till alla som någon gång under alla dessa år varit inne och kikat, kommenterat och spridit kärlek. Jag är evigt tacksam till er!

Denna blogg kommer att raderas ikväll klockan 22.00 men jag har för mig egen skull fört över hela arkivet till en wordpressida så att inte tio år av bilder bara försvinner. Så om någon mot förmodan skulle vilja gå in och kika på någon gammal bild så gör ni det HÄR! Annars finner ni mig fortfarande på Instagram på @myblomquist.

PUSS OCH KRAMnymall

8 reaktioner till “THANK YOU!!!

  1. Dear My,

    So so so sorry to hear that you are quitting the blog! Although I really understand of course, there’s sooo much more to life…! and you shouldn’t be stressing yourself up to create more content when that is actually not what your main focus on your day should be; it should of course be to spend time with your loved ones and work and so on! ❤

    I literally have been following you for 10 years !!! ❤
    I just want to say: thank you, you've been such an inspiration for me for all those years.
    You've always been yourself and that's what I really love.

    I even still have some of your outfit photos on my old iPod!! I used to have that iPod as a place where I stored all my inspirational images and so on! there is a whole 'My" folder on there haha…
    I even once cut my hair shorter (long bob sort of length), when you had done the same! Do you remember those photos where you stood on a white chair I believe, with a leopard or snake print dress I think – with your newly cut hair! I was like oooh I want that as well!, so I shortly cut my hair after that too! Haha!
    I also wrote you a little fan-email a few years ago, and you replied haha – that made me so happy!

    Anyway, long story short: Thank you for letting me (and many many others) have a glimpse into your life for all those years, and thank you for all the wonderful inspiration and energy you have given!
    I hope you're doing really well and that you have an amazing future ahead of you!

    Much love from your biggest fan from the Netherlands.

    love, Michelle
    -XXXXXX-

    Gilla

  2. Tack för alla dessa år! Jag har följt dig sen starten men varit en kass kommentator 🙂 hoppas att allt går din väg och att framtiden blir ljus! ❤

    Gilla

  3. Först Frida Grahn, och nu du! Alla mina inspirationskällor försvinner 😦 Kan i alla fall stolt säga att jag följt dig i mååånga år. Stort lycka till i framtiden. ❤

    Gilla

Lämna en kommentar